رزرو وقت روانشناسی و مشاوره با تخفیف ویژه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

نوروفیدبک در مشهد چیست و چگونه کار میکند؟

نوروفیدبک در مشهد

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

نوروفیدبک در مشهد چیست و چگونه کار میکند؟

فرض کنید می‌خواهید عضلاتتان را قوی‌تر کنید. برای این کار به باشگاه می‌روید و با مربی کار می‌کنید. درست است؟ نوروفیدبک در مشهد ( Neurofeedback) نیز مانند یک مربی برای مغز عمل می‌کند. در واقع یک نوروتراپیست خوب در مشهد حرکات مغز شما را زیر نظر می‌گیرد. می پرسید چطور؟ از طریق الکترودهایی که روی مغز شما سوار میکند و به شما می‌گوید که درحال حاضر فعالیت مغزتان چگونه است.
خب! اگر کنجکاو شدید بیشتر بدانید در این مقاله از زندگی سبز همراه ما باشید.

 

نوروفیدبک در مشهد چیست؟

همانطور که مشخص است نوروفیدبک یک درمان غیرتهاجمی و بدون دارو است برای آموزش مغز که خودش، خودش را درمان کند. نقش نوروتراپیست یا نوروتراپ خوب در مشهد، این است که مشخص کند دقیقا کدام بخش از مغز دچار اختلال شده است و درست کار نمی کند. در نهایت امواج نوروفیدبک به عنوان یک روش تمرینی مبتنی بر پاداش، به مغز کمک می کند تا الگوهای نامناسب را شناسایی و به الگوهای پایدار و مثبت جایگزین کند.

اکنون شاید این سوال پیش بیاید که:

آیا نوروفیدبک ایمن است؟

بله! البته تا زمانی که درمان نوروفیدبک، توسط یک متخصص بالینی مجرب و آموزش‌دیده انجام شود. که در کلینیک زندگی سبز توسط بهترین روانشناس مشهد انجام میشود.
در واقع، عوارض جانبی منفی نوروفیدبک بسیار نادر هستند و حتی اگر رخ دهند، معمولاً کوتاه‌مدت و گذرا می‌باشند. بنابراین، با انتخاب یک متخصص با تجربه، می‌توانید با خیال راحت از مزایای نوروفیدبک بهره‌مند شوید.

 

چه سنی برای نوروفیدبک مناسب است؟

معمولاً آزمایش و تمرین نوروفیدبک در مشهد را از سن ۴ سالگی شروع می‌کنیم. هرچند محدودیت سنی برای بهره‌مندی از نوروفیدبک در بزرگسالان وجود ندارد. به این معنی که با استفاده از این روش می‌توان علائم اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADD/ADHD) را حتی در بزرگسالان نیز با موفقیت کنترل کرد.
اما سوال بعدی که توسط والدین پیش می آید اغلب این است که:

آیا نوروفیدبک به کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه (ADHD) کمک می‌کند؟

در حقیقت اگر مسئله ی کودک شما، توسط یک متخصص و روانشناس کودک به درستی تشخیص داده شده باشد و همچنین تحت نظر یک مشاور بالینی کودک قرار گیرد، به احتمال زیاد نوروفیدبک می‌تواند در افزایش تمرکز وی مؤثر باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که نوروفیدبک می‌تواند به بهبود علائم ADHD در برخی از کودکان کمک کند، در واقع برای اینکه نوروفیدبک بیشترین تأثیر را داشته باشد، عوامل دیگری مانند تغییرات رفتاری و مداخلات آموزشی و نقش والدین نیز باید در نظر گرفته شوند.

 

نوروفیدبک به درمان چه اختلال هایی کمک می کند؟

  • کنترل بهتر احساسات و هیجانات
  • افزایش تمرکز و توجه
  • کاهش علائم استرس و اضطراب
  • بهبود کیفیت و رفع اختلالات خواب
  • کاهش علائم برخی اختلالات مانند بیش فعالی (ADHD)، افسردگی، صرع و برخی اختلالات یادگیری

پیشنهاد مطالعه: متخصص خوب درمان اختلال افسردگی در مشهد

 

حال به صورت جزئی تری به مزایا و معایب نورفیدبک در مشهد می پردازیم:

مزایای نوروتراپی چیست؟

  1. برخلاف بسیاری از روش‌های درمانی که تنها علائم را کنترل می‌کنند، نوروفیدبک به اصلاح ریشه مشکل می‌پردازد. بنابراین، نتایج حاصل از این روش درمانی پایدار بوده و در درازمدت ماندگار هستند.

 

  1. نوروفیدبک یک روش درمانی بدون درد است. در این روش از هیچگونه دارو یا عمل جراحی استفاده نمی‌شود و تنها از حسگرهای الکتریکی برای اندازه‌گیری فعالیت مغز استفاده می‌گردد.
  2. نوروفیدبک در مقایسه با بسیاری از روش‌های درمانی دیگر، عوارض جانبی بسیار کمی دارد. عوارض جانبی احتمالی این روش معمولاً خفیف و گذرا بوده و با گذشت جلسات درمانی، احتمال بروز آن‌ها کاهش می‌یابد.
  3. وروفیدبک یک روش درمانی به‌صرفه و بهینه است. تعداد جلسات مورد نیاز برای مشاهده نتایج معمولاً کمتر از سایر روش‌های درمانی است.
  4. نوروفیدبک به دلیل ماهیت بازی‌گونه و سرگرم‌کننده‌ای که دارد، مناسب کودکان نیز هست. این امر باعث می‌شود تا کودکان راحت‌تر با این روش درمانی کنار بیایند و روند درمان با موفقیت بیشتری پیش رود.
  5. در برخی موارد، نوروفیدبک می‌تواند به کاهش نیاز به دارو یا حتی قطع مصرف داروهای تجویزی کمک کند. این امر به ویژه برای بیمارانی که عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو را تجربه می‌کنند، بسیار مفید است.
  6. در برخی موارد، نوروفیدبک می‌تواند حتی بدون نیاز به تشخیص قطعی یک بیماری خاص نیز به بهبود علائم فرد کمک کند. این ویژگی نوروفیدبک آن را به روشی درمانی مناسب برای افرادی که درگیر علائمی مانند اضطراب، بی‌خوابی یا مشکلات تمرکز هستند، تبدیل می‌کند.

 

معایب نوروفیدبک چیست؟

با وجود مزایای قابل توجه نوروفیدبک، این روش درمانی نیز مانند هر روش دیگری ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد. البته این عوارض جانبی معمولاً خفیف و گذرا هستند. مانند:

  • خستگی: برخی از افراد پس از جلسات نوروفیدبک احساس خستگی می‌کنند. این احساس شبیه خستگی بعد از یک تمرین ذهنی یا جسمی است و معمولاً با کمی استراحت برطرف می‌شود.

 

  • سردرد: سردرد نیز یکی از عوارض جانبی احتمالی نوروفیدبک است. این سردردها معمولاً خفیف بوده و با گذشت جلسات درمانی، احتمال بروز آن‌ها کاهش می‌یابد.

 

  • افزایش استرس: در برخی موارد، به دلیل تمرکز و تلاش ذهنی در حین جلسات نوروفیدبک، ممکن است فرد دچار افزایش استرس شود. اما با برقراری ارتباط موثر با درمانگر و کاهش سطح استرس پیش از جلسات، می‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

 

  • سرگیجه یا گیجی خفیف: گاهی اوقات افراد پس از جلسات نوروفیدبک، به ویژه در جلسات اولیه، احساس سرگیجه یا گیجی خفیف را تجربه می‌کنند. این عارضه معمولاً به سرعت برطرف می‌شود.

 

به عنوان کلام آخر به این سوال پاسخ خواهیم داد که:

سرعت اثرگذاری نوروفیدبک در مشهد چقدر است؟

سرعت اثرگذاری نوروفیدبک در افراد مختلف متفاوت است. بر اساس منابع معتبر، اکثر افراد می‌توانند پس از ۵ تا ۱۰ جلسه، تغییرات اولیه را احساس کنند. حتی گاهی اوقات پیشرفت‌های جزئی در ۲ تا ۳ جلسه اول نیز قابل مشاهده است. در حالی که برای برخی دیگر با مشکلات پیچیده‌تر، ممکن است ۲۰ جلسه و حتی ۵۰ تا ۱۰۰ جلسه درمانی لازم باشد. مهم‌ترین نکته در این زمینه، ثبات و پیگیری جلسات درمانی است.

درباره نویسنــده
نویسنده
vahid
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...